W 2009 roku rozpoczęliśmy współpracę z naszym niemieckim partnerem firmą HWT Hamburger Wassertaxi GmbH. Jej owocem jest nowy produkt - Hamburg Pearl – taksówka wodna. Jest to jednostka której największym atutem jest nowa technologia użyta do wprawienia jej w ruch . Łódź napędzana jest dwoma silnikami elektrycznymi, które zasilane są energią pochodzącą z 2 agregatów prądotwórczych oraz z baterii słonecznych umieszczonych na dachu. Energia magazynowana jest w akumulatorach znajdujących się pod podłogą. Czyni to łódź w pełni ekologiczną i pozwala na jej eksploatację na akwenach objętych zakazem poruszania się przy użyciu silników spalinowych. W swoim założeniu ma być ona wykorzystywana jako typowa taksówka wodna lub spacerowa łódź wycieczkowa. Na pokład może zabrać 12 pasażerów. Bardzo komfortowe fotele rozmieszczone są w dwóch rzędach po 6 miejsc w każdym. Wyposażone są one w ruchomy podłokietnik z karbonową nakładką oraz stolik, w zagłówkach znajdują się karbonowe uchwyty-relingi. Do taksówki można wsiadać zarówno od strony prawej jak i lewej burty, służą do tego przestronne schody, po bokach których znajdują się masywne poręcze dające poczucie bezpieczeństwa. Z przodu znajduje się wyjście ewakuacyjne. W tylnej części przedziału pasażerskiego jest WC z toaletą morską oraz schowek, który może być zaaranżowany jako barek z napojami dla podróżnych. Rejs taką taksówka uprzyjemnią duże, panoramiczne okna oraz otwarty dach- typu cabrio, który w pogodne dni umożliwia obcowanie z otoczeniem. Taksówka może być obsługiwana przez 1 lub 2 osoby załogi. Cały pokład w kokpicie, części dziobowej, półpokładach wyłożony jest sztucznym teakiem. Biorąc pod uwagę jej właściwości nautyczne cyt.: „ łódź wyróżnia niezwykłe zachowanie na wodzie. Dobrze przemyślana konstrukcja gwarantuje, że łódź jest wygodna i przestronna. Hamburg Pearl wykorzystuje 3 lot ślizgowy. Brak płaskich stopni sprawia, że łódź dobrze siedzi w wodzie przy każdej fali i prędkości. Długa stępka zapewnia bardzo dobrą stabilizację jednostki i jednocześnie stanowi doskonałą osłonę śrub napędowych”. Jednostka spełnia wszelkie normy i dyrektywy dotyczące przewozu komercyjnego/zawodowego pasażerów, spełnia także wymogi przedstawione przez niemieckie ministerstwo transportu. Zbudowana została pod nadzorem Germanischer Lloyda z laminatu niepalnego, całe wyposażenie również spełnia warunki niepalności/ samogaśnięcia.
Informacje na temat rejsów na stronie: www.hamburg–wassertaxi.de Całe wyżej wymienione wyposażenie jest przykładowe, może ona być napędzana klasycznymi silnikami diesla ,może także mieć inną ilość miejsc siedzących i inaczej zaaranżowane wnętrze.
|
|