OPIS
Janmor 34 CC to szybki morsko – śródlądowy jacht turystyczny. Centralny kokpit, pokład plażowy i druga mesa wyróżniają go funkcjonalnością i wygodą niespotykaną na jachtach tej wielkości. Powstał jako stosunkowo niedrogi jacht spełniający wszelkie potrzeby całej żeglarskiej rodziny. Morski kadłub zaprojektowano dla szybkiej i przyjemnej żeglugi na fali, dużej stateczności kształtu i przestronności wnętrza. Laminatowe skorupy o konstrukcji przekładkowej na pokładach i burtach, mają usztywnienia trapezowe i solidnie wlaminowane sklejki zabudowy wnętrza. Profilowany balast w wersji mieczowej o zanurzeniu 70/180 cm zapewnia pełną stateczność i sprawność żeglugową. Umożliwia pływanie tam, gdzie nie docierają jachty balastowe. Miecz z 30 mm stali okrętowej chowa się w skrzyni ukrytej pod podłogą i w nodze stołu. Specjalny kształt miecza i balastu sprawia, że nie ma stukania na fali. Wejście na mieliznę przestaje być niebezpieczne. Ster z obrotową płetwą ma skeg chroniący śrubę. Dla morskich tradycjonalistów przewidziano 3 wersje stałych balastów, dających zanurzenie 0,9 m z dwoma sterami oraz 1,55 i 1,8 m ze sterem podwieszonym. Wszystkie odpowiednio zrównoważone stery napędza się kołem sterowym z hydrauliczną lub cięgnową maszynką sterową. Rozkładana szprycbuda dziobowa chroni obszerny centralny kokpit przez bryzgami a dołączona do niej szprycbuda rufowa tworzy zeń sterówkę. Na kolumnie sterowej oprócz urządzeń nawigacyjnych mamy rozkładany stolik, uchwyty do szklanek i nie oślepiającą sternika lampę kokpitową. Pod podnoszonym siedzeniem sternika jest wyjście awaryjne ze sztorcklapą. Duży pokład rufowy to idealne miejsce plażowe lub na party. Nic nie wystaje, a bom przelatuje tylko nad kokpitem. Kosze relingu mają dwuosobowe ławeczki na rufie ze składanymi stolikami. Platforma na rufie z drabinką i prysznicem czyni kąpiel bezpieczniejszą. Łatwy w obsłudze, sprawny takielunek z kładzionym masztem, z listwowym lub rolowanym grotem, rolowanym fokiem z poprzeczną szyną, może być wzbogacony o bukszpryt i dodatkowy sztag genuy. Proponujemy 2 wersje takielunku, 39 m2 i 47 m2 . W blisko 10 metrach zmieszczono program łódki 11 metrowej. We wszystkich pomieszczeniach jest wysokość stania. Wszędzie są szafy i półki. Kabina dziobowa ma zamykane drzwi do mesy. W klasycznej mesie z 2 kojami z możliwością rozłożenia na koje podwójne i rozkładanym stołem umieszczono też rozkładany stół nawigacyjny. Pod dnem kokpitu mieści się silnik, bojler, ogrzewanie, pralka, lodówka i dodatkowy blat kambuza. Obszerna łazienka ma dodatkowe siedzenie prysznicowe z bidetem i 2 wejścia, a kambuz jest większy niż w kawalerce. Rufowa mesa z biurkiem może być miejscem pracy dla biznesmena, a po złożeniu stołu sypialnią. Jacht projektowany był w pełni komputerowo w oparciu o kilkudziesięcioletnie doświadczenie regatowe, turystyczne, profesjonalizm projektowy konstruktora oraz umiłowanie piękna i wygody. Jacht jest budowany dla żeglugi morskiej, zgodnie z przepisami PRS. |
|
DANE TECHNICZNE
WYPOSAŻENIE
Kadłub
Kolor biały + granatowe naklejone pasy foliowe
Laminat wykonany ręcznie
Konstrukcja przekładkowa
Balast stalowo-ołowiany
Łożyskowany ster
Pokład
Kolor biały
Laminat wykonany ręcznie, konstrukcja przekładkowa
Okucie dziobnicy z pojedynczą rolką kotwiczną
Kosz dziobowy i kosze rufowe ze światłami nawigacyjnymi
Luk kotwiczny z dodatkowym wzmocnieniem na windę kotwiczną
Drewniana listwa odbojowa z czteroma półkluzami
Knagi cumownicze: dziobowe, rufowe
6 słupków relingowych z podwójnym relingiem
1 duży i 6 małych luków otwieranych
8 otwieranych okien na burtach nadbudówki, okrągły luk w forpiku
2 handrelingi
2 potrójne bloki zwrotne
2 szyny genuy z wózkami
Kokpit
Przestronny samo odpływowy kokpit z dwoma bakistami
Suwklapa i 2 częściowa sztorcklapa ze sklejki mahoniowej
2 trzykrotne stopery lin
2 samowybierające kabestany No. 24 STA
1 korba kabestanowa
instalacja gazowa 3/8, tester wycieku gazu
Zdublowane urządzenie sterowe w wewnętrznej sterówce, rumpel w kokpicie
Panel sterujący silnika
Platforma kąpielowa z drabinką
Takielunek
Maszt
Bom z napinaczem
Genua rolowana
Grot lpełnolistwowy, z dwoma refami
Światło kotwiczne, silnikowe i oświetlenie pokładu
Wnętrze
Wybudowa wnętrza w mahoniu, drewno naturalne
Sześć szafek w messie
Kabina dziobowa z dwuosobową koją, szafa ubraniowa, półki
Stolik nawigacyjny w wewnętrznej sterówce, wewnętrzna sterówka z siedziskiem dla sternika
Manualna toaleta ze zbiornikiem na fekalia 60 L
Dwie kabiny rufowe z podwójnymi kojami, szafami ubraniowymi i półkami lub jedna 3 osobowa
Kambuz
Pojedynczy zlew z pokrywą na komorę
Kuchenka dwupalnikowa
Półki na naczynia
Kran na ciepłą i zimną wodę
Blat z tworzywa odpornego na ścieranie
Gaśnica
Duży blat roboczy, 6 szafek kuchennych i 2 szuflady
Instalacja elektryczna
Tablica elektryczna, wskaźnik ładowania baterii , wskaźniki poziomu zbiornika wody, fekaliów, paliwa
Wyłączniki prądu
Ładowarka 230V/12V z kablem 30 mb zakończonym wtyczką
2 gniazda 230 V (stolik nawigacyjny, łazienka)
2 gniazda 12 V
Akumulatory bezobsługowe 1 x 105 Ah, akumulator rozruchowy 1 x 90 Ah
Instalacja wodna
Zbiornik wody pitnej 250 L
Instalacja ciepłej wody
Ciśnieniowa instalacja wody
1 elektryczna pompa zęzowa
1 ręczna pompa zęzowa
Silnik
Yanmar 3YGM 30 KM lub Sole mini 33, linia wału, stała śruba napędowa trzypłatowa
Wygłuszenie 30 mm 100 kg/m3
Zbiornik paliwa 160 L
GALERIA WEWNĄTRZ
View the embedded image gallery online at:
http://janmor.com.pl/index.php/extensions-3/2015-09-16-20-21-51/janmor-34-cc#sigProGalleria30e2e90a67 |
GALERIA NA ZEWNĄTRZ
View the embedded image gallery online at:
http://janmor.com.pl/index.php/extensions-3/2015-09-16-20-21-51/janmor-34-cc#sigProGalleria546edd8bcd |