OPIS
Prototyp został zwodowany i opływany z końcem maja 2001r. Jest to jacht dzielny, stateczny, posiadający nowoczesny kształt kadłuba i elegancką sylwetkę. Pomieszczenia ma przestronne i ergonomiczne, a wysokość stania w mesie gwarantuje wygodną żeglugę. Wnętrze klasyczne dla tej długości jachtu: mesa wyposażona w stół wraz z miejscami do siedzenia, które po aranżacji stanowią dwie dwuosobowe koje, kambuz wyposażony w kuchenkę dwupalnikową i zlewozmywak, kabinę sanitarną z WC i umywalką oraz koje dwuosobowe w części dziobowej i pod kokpitem. Jacht posiada przestronny kokpit z miejscami dla ośmiu żeglarzy. Zaprojektowano podstawowe instalacje: elektryczną, gazową, wody pitnej i zaburtowej, zęzową. W celu zapewnienia dobrej stateczności jacht jest wyposażony w 900 kilogramowy balast wewnętrzny oraz w lekki uchylny miecz, łatwy i bezpieczny w obsłudze. Jako napęd pomocniczy przewidziano silnik zaburtowy o mocy 9-12 HP zawieszony na pawęży lub studzience oraz alternatywnie silnik stacjonarny. J 28 w podstawowej wersji balastowo-mieczowej może być przeznaczony do żeglugi śródlądowej lub morskiej przybrzeżnej. Jest atrakcyjnym jachtem zarówno dla firm czarterowych, jak i armatorów indywidualnych. Opracowana jest wersja morska ze stałą płetwą balastową. |
DANE TECHNICZNE
WYPOSAŻENIE
JANMOR 28 WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
KADŁUB (kolor biały):
laminat poliestrowo-szklany,
linia wodna koloru granatowego,
listwa odbojowa,
wlaminowany balast wewnętrzny,
miecz obrotowy, laminatowy
ster pawężowy, podnoszony, płetwa sterowa laminatowa
rumpel ze stali nierdzewnej
POKŁAD (kolor biały):
laminat poliestrowo-szkalny wzmocniony pianką „Airex";
powierzchnie antypoślizgowe w kolorze szarym
na linii okien pasy w kolorze granatowym
Kosz dziobowy nierdzewny (standardowy)
Dwa półkosze rufowe
Cztery słupki, pojedynczy reling
Komora kotwiczna z klapą, samoodpływowa
Dwa potrójne bloki zwrotne
4 x knagi do cumowania
Dwa kabestany szotowe
Dwa kabestany fałowe
2 x szyny szotowe z wózkami
Dwa potrójne stopery fałowe na dachu kabiny
Talia obciągacza bomu
Dwa otwierane luki pokładowe (koja dziobowa i mesa)
Okna z plexi
Okna w ramkach aluminiowych owierane 2 szt. (nad kambuzem i w kabinie wc)
Komplet lin (fał grota, fał foka, topenanta, szoty foka, szoty grota, dwie cumy 2x 8m, lina kotwiczna 1x20m, fał steru i kontrafał, fał miecza)
Dzielona sztorcklapa (pleksi)
Samoodpływowy kokpit
TAKIELUNEK:
Maszt MAST (aluminium anodowane) 10m,
jedna para salingów (regulowanych),
blok do grota, topenanty i foka
Bom (aluminium anodowane)
Takielunek 7/8
Stalówki i ściągacze nierdzewne
Sztywny sztag
ŻAGLE
Grot
Fok (standardowy)
WNĘTRZE:
Wnętrze wykonane z zastosowaniem wkładek laminatowych (dennej i sufitowej) w technologii sklejkowej, listwowania z drewna
Otwarta koja dziobowa, dwie półki wzdłuż burt
Otwarta koja rufowa, półka wzdłuż burty
Burty - wykładzina
Stół składany
Wydzielona kabina sanitarna, wkładka laminatowa (zlew, półka, miejsce na toaletę chemiczną)
Kambuz (nierdzewny zlew, szafka wisząca, szafka pod kuchenką, szafka pod zlewem)
Kuchenka dwupalnikowa, gazowa
Miejsce na butlę gazową w komorze kotwicznej, instalacja - miedziana rurka
Komplet materacy
INSTALACJA ELEKTRYCZNA:
Instalacja 12 V
1 x 12V akumulator 100 A/h
Centralka 6 obwodów (12V) bezpieczniki topikowe
4 lampki we wnętrzu
INSTALACJA WODNA :
Zbiornik na wodę
Instalacja ciśnieniowa, pompa elektryczna automatyczna
Zimna woda
2 punkty poboru wody
GALERIA WEWNĄTRZ
View the embedded image gallery online at:
http://janmor.com.pl/index.php/extensions-3/2015-09-16-20-21-51/janmor-28-pl#sigProGalleria21a5246d77 |
GALERIA NA ZEWNĄTRZ
View the embedded image gallery online at:
http://janmor.com.pl/index.php/extensions-3/2015-09-16-20-21-51/janmor-28-pl#sigProGalleria9741c49c7e |